S’inicia la retirada d’abocaments incontrolats de runes

Comparteix

Des de la regidoria d’Obres i Serveis es demana conscienciació als ciutadans perquè no es repeteixin aquests abocaments.

Des de la setmana passada, l’Ajuntament treballa retirant abocadors incontrolats de runes. Mitjançant una subvenció de l’Agència Catalana de Residus, l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar està clausurant quatre punts d’abocaments incontrolats de runes i residus de la construcció al terme municipal.

Concretament els punts on s’està actuant són el Lligallo del Rabosenc contra la TV-3025, el Lligallo de Manra creuament amb el Camí de la platja de Xelín, el Lligallo de Manra a la zona de Santes Creus-Camí de la bassa de n’Adell, i el Lligallo de Manra zona de Santes Creus sobre l’AP-7.

De moment, s’ha actuat a un dels lligallos i s’han retirat un total de 40 camions amb material de runa. Una quantitat que el regidor d’Obres i Serveis, Vicent Llaó, apunta que és molt elevada i demana conscienciació als ciutadans perquè no es repeteixin aquests abocaments.

Aquesta actuació és subvencionada amb 34.549,44 € de l’Agència Catalana de Residus, amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les condicions naturals dels terrenys afectats i evitar riscos significatius sobre la salut de les persones o el medi ambient.

De fet, l’Agència de Residus de Catalunya ha atorgat 346.898 euros per clausurar punts d’abocament incontrolat de residus de la construcció de tot Catalunya. Aquesta iniciativa és fruit de la convocatòria d’ajuts de l’any 2019 per tancar aquests punts d’abocament i es destinaran a 10 municipis catalans que clausuraran 42 punts d’abocament.

La finalitat dels ajuts és contribuir a la recuperació de les condicions naturals dels terrenys afectats i evitar riscos significatius sobre la salut de les persones o el medi ambient. La subvenció inclou, d’una banda, la retirada dels residus i la clausura i revegetació del punt d’abocament incontrolat. De l’altra, la redacció del projecte tècnic en el cas que no el porti a terme l’ens local beneficiari.

Comparteix