El conveni contempla la creació d’una Comissió de Seguiment que vetllarà pel compliment del mateix.
El Departament de Salut i l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar han signat un conveni per coordinar els seus serveis en la gestió de la Covid-19, en un context de control dels rebrots de la malaltia al municipi.
L’objectiu principal és assolir una resposta més eficaç en termes assistencials i socials i, a la vegada, millorar la capacitat de seguiment dels malalts i d’aïllament de la població, quan així es requereixi. En concret, es fa referència al seguiment dels contactes dels pacients, l’avaluació de les necessitats socials i l’avaluació dels riscos de contagi segons cada situació, així com la proposta de mesures.
«La signatura d’aquest conveni referma la confiança que té el departament de Salut amb la manera que tenim de tractar la situació d’emergència sanitària al municipi, des d’un principi» remarca l’alcalde de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni i afegeix que «estem molt contents i orgullosos d’aquest conveni».
Per això, s’ha creat una Comissió de Seguiment entre les dues administracions, per tal de coordinar els diferents serveis públics implicats.
La cooperació es planteja entre la Secretaria de Salut Pública, el CatSalut a través dels equips d’atenció primària del municipi i els corresponents serveis municipals que l’Ajuntament determini. A més, es projecta sobre el conjunt de recursos adscrits al sistema integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT).