Comença el desmuntatge del peatge de l’AP-7

Comparteix

El peatge de l’AP-7 a l’Ametlla de Mar s’ha començat a desmantellar, dos mesos després de l’aixecament de barreres. En primer lloc s’han desmuntat les cabines i màquines de pagament, i posteriorment es retirarà l’estructura metàl·lica. El trànsit en aquesta via ha crescut un 36%, des de la fi de la concessió d’Aumar.

Els treballs han començat per la retirada de les cabines de pagament manual i les màquines de pagament automàtic i de retirada de tiquet. També s’han tret els lectors de teletac. El següent pas serà el desmuntatge de l’estructura superior i l’eliminació dels murs de formigó que delimiten els carrils, tant d’entrada com de sortida.

Unes tasques que duen a terme els mateixos treballadors de manteniment de l’AP-7, que han estat subrogats a una nova empresa. Mentrestant, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha encarregat un estudi de mobilitat en el tram alliberat entre Salou i Alacant, per saber detalladament quina és la demanda de trànsit.

I és que aquesta via ràpida ha passat a absorbir, en un any, 6.500 vehicles més, passant d’una intensitat mitjana diària de vehicles de 17.700 el gener del 2019 fins als 24.300 el gener del 2020, un mes després de l’entrada en vigor de la gratuïtat. Per contra, el trànsit a l’A-7 i a l’N-340 ha caigut un 40 %, dels 19.600 vehicles diaris a 11.700.

Comparteix