Dimarts i dimecres, 68 alumnes han respost qüestionaris de llengües, matemàtiques, ciència i tecnologia.
Descobrir quines reduccions o ampliacions es poden fer en una fotografia o justificar quin tipus de transport públic utilitzar per Nàpols són una mostra dels exercicis que 68 estudiants de 4t d’ESO de l’Institut Candelera han realitzat, aquest dimarts i dimecres, en les proves de competències bàsiques que avaluen els coneixements de l’alumnat.
En aquesta edició s’ha aprofundit en la comprensió lectora, reptant els joves per saber si són capaços de destriar entre la informació i distingir la més significativa. Però a banda de les llengües catalana, castellana i estrangera, els alumnes també han fet proves de matemàtiques i cientificotecnològiques. El director del centre, Javier Sánchez, confia amb uns bons resultats.
Els prop de 70 alumnes de l’Institut Candelera se sumen als 71.500 que han fet les proves, aquesta setmana, a tots els centres de secundària de Catalunya. Aquesta avaluació, que convoca el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té l’objectiu d’impulsar la millora global del sistema educatiu català.
Reconeixen l’Institut com a centre francès
Els programes de llengua francesa a l’Institut Candelera donen els seus fruits. Fins a 21 alumnes, de diferents cursos, van recollir els seus diplomes acreditatius –tant d’A2, B1 i B2–, el passat dijous 1 de febrer, en un acte celebrat a l’auditori Felip Pedrell de Tortosa.
El de l’Ametlla de Mar es converteix així en el centre amb més diplomats de totes les Terres de l’Ebre. Per aquest motiu, l’Institut Français va reconèixer la tradició plurilingüe amb l’entrega d’una placa commemorativa. Javier Sánchez és el director de l’Institut: