Comencen les Jornades de la Galera

Comparteix

Les jornades s’inicien aquest divendres i s’allargaran fins al 4 de març a les Viles Marineres.

Les Viles Marineres promocionen conjuntament la galera. Els municipis de l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Sant Carles de la Ràpita i Alcanar acullen per cinquè any les Jornades Gastronòmiques de la Galera, del 9 de febrer al 4 de març. 10 restaurants de la població s’apunten a les primeres jornades d’enguany.

En aquesta edició, un total de 44 restaurants oferiran menús on la galera serà la base dels seus plats, i on vins del territori com els de garnatxa blanca, de la DO Terra Alta, maridaran els múltiples àpats oferts. Els restaurants participants han confeccionat diversos menús, que ronden entre els 28 i els 40 euros per persona, on per exemple es podrà tastar un arròs caldós de galeres i tonyina roja o una crema de galeres amb nata i oli d’all i julivert.

«La galera és un producte que fa uns anys no era comercial i hem aconseguit passar-ho a un actiu gastronòmic i donar-li un valor», exposa l’alcalde Jordi Gaseni. En aquesta línia, apunta que «les Jornades Gastronòmiques no ajuden només a atraure visitants al territori sinó que també permet revalorar la galera i ajudar al sector pesquer a la comercialització». De fet, la galera és un producte que cada cop és més conegut i pràcticament només es pot trobar a la zona del delta de l’Ebre.

«Són unes jornades que funcionen molt bé als quatre municipis perquè, tot i estar fora de temporada, reforça els actius gastronòmics de la destinació, ja que la galera té el seu millor moment a l’hivern i és cada vegada més apreciada perquè es pot menjar de mil maneres diferents», apunta Damià Llaó, gerent de l’Àrea Municipal de Turisme de l’Ametlla de Mar.

La cinquena edició de les Jornades Gastronòmiques de la Galera referma el projecte Viles Marineres que, impulsat pel Patronat de Turisme de la Diputació a les Terres de l’Ebre, promociona conjuntament aquests quatre municipis pesquers de la destinació. Enguany es realitzaran diverses campanyes a França i Navarra per atreure turisme de proximitat.