Els alumnes de l’ESO de l’Institut Candelera coneixen el municipi, el mar i el seu entorn amb el crèdit de síntesis

Comparteix

Des de l’Institut es vol que els alumnes aprofunditzin el coneixement de l’entorn més proper, allò que fa referència al mar, l’evolució de la pesca, el llenguatge mariner i la història de La Cala.

Durant aquests dies, i abans d’acabar el curs, els alumnes de l’ESO realitzen un conjunt d’activitats interdisciplinàries on han de ser capaços de desenvolupar competències bàsiques treballades en les diferents matèries al llarg del curs. Activitats que giren entorn del municipi, el mar i la nàutica i que enguany, com a novetat, majoritàriament es realitzen fora del centre.

La coordinadora d’activitat de l’Institut, Sara Cabanes, explica que és important conèixer l’entorn i sobretot les tradicions del municipi perquè no es perdin.

Fins a l’11 de juny, els alumnes de 1r d’ESO realitzen activitats pràctiques a l’Escola de Vela del Club Nàutic, sortint a navegar amb vela, pàdel surf, fent taller de nusos mariners, i també duen a terme activitats més teòriques a l’Institut, com la teoria de la vela, tallers de reciclatge, la història de La Cala o el funcionament de la Confraria de Pescadors. La iniciativa és impulsada per la Destinació de Turisme Esportiu de l’Ajuntament. La seva coordinadora, Tere Llambrich, remarca que és una manera que els xiquets i xiquetes coneguin el mar i les diverses activitats que ofereix.

Pel que fa als alumnes de 2n d’ESO, el treball de síntesis se centra a desenvolupar la tècnica periodística i surten al carrer, a la llotja o al mercat, per realitzar entrevistes a persones del municipi. A més també han fet una sortida al Port Aventura i aniran en paddle surt i caiac amb la col·laboració de l’Escola de Vela.

Els de 3r d’ESO, des del passat dijous que estan desenvolupant el crèdit de síntesis i finalitzarà aquest dimarts. En aquest cas, el treball es titula ‘Aprenem Oceanografia’ i de la mà de Plàncton Diving, fan activitats d’snorkel, caiac i agafen mostres de sorra i de l’aigua per analitzar-les i així conèixer el fons marí. Els alumnes han de dur a terme un informe de divulgació científica per grups i exposar-ho davant d’un tribunal.

Per últim, els de 4t d’ESO, aquesta setmana presenten el Treball de Recerca davant del tribunal. Un treball en el qual cada alumne profunditza una temàtica lliure. Enguany, els alumnes no podran fer el viatge de final de curs, però durant el 14, 15 i 16 juny faran activitats lúdiques com anar al Port Aventura, snorkel, caiac, vela i paddle surf.

Comparteix