L’autopista AP-7 entre Tarragona i Alacant serà gratuïta a partir de l’1 de gener de 2020

Comparteix

El Ministre de Foment ha anunciat que no renovarà la concessió, que caduca el 31 de desembre de 2019.

L’AP-7 s’alliberarà el 2020. Així ho va confirmar, aquest dilluns, el nou ministre de Foment, José Luis Ábalos, en una entrevista al diari ‘El País’. El tram que transcorre per l’Ametlla de Mar, entre Tarragona i Alacant, s’alliberarà el 31 de desembre de 2019, mentre que el tram entre Tarragona i la Jonquera es farà el 31 d’agost de 2021.

El titular de Foment assegura que vol ser coherent amb els compromisos i propostes que van presentar al Congrés i al Senat perquè les autopistes s’incorporessin a la xarxa pública de carreteres, un cop vençuda la concessió. La notícia ha portat nombroses reaccions d’alcaldes, transportistes, moviments veïnals i també de la Generalitat.

Els alcaldes d’ERC dels municipis ebrencs afectats per l’N-340, entre ells el de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, han signat un manifest conjunt on reclamen que l’Estat aprovi l’alliberament immediat de l’AP-7, sense esperar al 2019. Consideren que són els culpables de tenir una carretera amb alta sinistralitat, per no disposar d’una alternativa gratuïta.

En la mateixa línia s’expressen els transportistes tarragonins, que també reclamen que s’apliqui de manera immediata la gratuïtat a l’AP-7, en aquells trams de la carretera nacional en què no hi ha alternativa de franc. El president de la FEAT, Josep Lluís Aymat, afirma que aquesta sí que seria una mesura per evitar la saturació del tram ebrenc de l’N-340.

Per la seva part, el moviment veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta Ja’ exigirà al govern espanyol que posi per escrit aquest compromís, que esperen que serveixi per renunciar al projecte de construir rotondes a l’N-340. El portaveu de la plataforma ebrenca, Llorenç Navarro, avança que demanaran una reunió amb el ministre de Foment per conèixer els detalls de la proposta.

Però els veïns temen que l’anunci de Foment amagui l’aplicació d’una vinyeta. I és que el govern català no contempla una gratuïtat total de les actuals vies de peatge, i proposa implantar un aquest tipus de pagament anual. El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ho va ratificar diumenge en la seva primera visita a les Terres de l’Ebre.