Proposen crear una taula de treball conjunta per consensuar la seva continuïtat com a tren-tramvia.
Noves veus contràries al desmantellament de la via litoral entre l’Hospitalet i Salou. El sindicat ferroviari d’UGT i les seccions sindicals d’Adif i Renfe s’han posicionat en contra a la retirada de l’actual línia ferroviària de la Costa Daurada perquè contradiu, diuen, diferents lleis. Per això, proposen debatre la continuïtat del servei mitjançant un tren urbà.
Els sindicats entenen que el desmantellament del tram ferroviari, demanada pels alcaldes per on passa la via un cop entri en funcionament la variant del Corredor Mediterrani, és contrària a l’ordenament urbanístic aprovat per la Generalitat. Per això, han demanat empara al Síndic de Greuges i a la Unió Europea per poder paralitzar la retirada de les vies.
Consideren que el projecte seria un error històric per a la demarcació de Tarragona, ja que en l’actualitat no existeix un projecte alternatiu real que garanteixi la mobilitat dels ciutadans entre els municipis afectats –Salou, Cambrils, Mont-roig i l’Hospitalet de l’Infant– amb la resta del territori, com podria ser l’Ametlla de Mar.
Per salvaguardar la línia litoral, els sindicats proposen la creació d’una taula de treball conjunt per debatre la continuïtat de l’explotació de l’actual línia a través d’un tren tramvia, i la seva integració urbanística a través de l’eliminació de les barreres arquitectòniques. La taula també serviria per parlar sobre l’ampliació de l’actual xarxa de rodalies al Camp de Tarragona.