El SUM incrementa els serveis d’atenció urgent el 2017

Els professionals del SUM atenent un pacient urgent.
Comparteix

La signatura pendent des de fa 12 anys és un conveni entre l’ambulància i el SEM.

L’activitat sanitària del Servei d’Urgències Municipal (SUM) de l’Ametlla de Mar ha crescut lleugerament l’any 2017 respecte al 2016, en l’àrea d’urgències i emergències però també en l’apartat de serveis prestats com a no urgents.

En total, el SUM ha tancat el període assistencial del 2017 amb 848 activacions, 46 més que el període 2016 i 665 assistències, el 53% de les quals han estat dones i el 58%, persones majors de 66 anys, que són les més vulnerables.

El gruix de l’activitat assistencial es concentra a la franja horària diürna. De fet, el 88% dels serveis es realitzen de les 6 h del matí a les 22 h de la nit, una dada considerable respecte el 12% de l’activitat nocturna.

Tot i això, l’assistència del SUM és els 365 dies de l’any i les 24 hores del dia. El coordinador, Àlvaro Gaseni, explica que és un servei molt ben valorat a la població.

En aquest sentit, destaca el baix nombre de sol·licituds rebudes per la central d’emergències del 112, degut a la falta de coordinació sanitària entre el SEM i el SUM.

De fet, qualsevol avís d’emergència que es fa al 112 per part d’un veí de l’Ametlla de Mar, el SEM el gestiona amb les seves unitats disponibles desplegades per tot el territori, que solen tenir un temps d’intervenció d’uns 20 minuts.

Aquest és un dels problemes principals que té la població des de fa més de 12 anys i que el balanç de l’any 2017 deixa com a assignatura pendent solucionar-lo efectuant la signatura d’un conveni que permeti l’activació del SUM des del 112.