El govern espanyol recorda que el nombre de víctimes mortals a les carreteres de titularitat estatal ha passat de 27 el 2015, a les onze de 2016 i les set de 2017.
El Ministeri de Foment ha informat que el nombre de víctimes mortals a les carreteres estatals de Tarragona han disminuït a 7, respecte les 11 del passat 2016 i les 27 de 2015. El govern espanyol ha destacat especialment el descens en el tram sud de l’N-340, on s’ha passat de 15 víctimes mortals l’any 2015, a 4 l’any 2016 i 1 aquest passat 2017.
En aquest context, Foment ha posat en valor les actuacions efectuades en aquest tram durant els últims anys, amb la construcció de dues rotondes –una al límit del terme de l’Ametlla de Mar i l’altra a l’entrada nord del Perelló–, l’establiment d’una doble línia contínua i la limitació de la velocitat màxima a 80 km/h al tram ebrenc.
Més enllà de mostrar la seva prudent satisfacció per aquest balanç, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Jordi Sierra, ha anunciat que continuaran treballant per fer unes infraestructures cada cop més segures i en les quals es plasmi, en la mesura del que tècnicament sigui possible, les peticions del territori.
Unes mesures que no han satisfet del tot els alcaldes i que han rebut fortes crítiques dels transportistes i del moviment veïnal. L’alcalde de l’Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, recorda que l’elevat trànsit pesant per l’N-340 dificulta que sigui una via segura pels veïns del territori i exigeix inversions a l’Estat.
Tant l’alcalde de l’Ametlla de Mar com l’alcalde del Perelló, Ferran Cid, reclamen l’alliberament dels peatges de l’AP-7 com a mesura d’emergència. Cid retreu al govern espanyol que no hagi complit les promeses d’inversió en infraestructures al territori, ja sigui el desdoblament de l’N-340 o un tercer carril per a l’autopista AP-7.