Entra en vigor la prohibició de fer foc al bosc


El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural informa que a partir d’avui divendres 15 de març i fins al 15 d’octubre ja no es podrà encendre foc en terreny forestal.
La prohibició entra en vigor en un dels anys més complicats pel context de sequera que viu Catalunya, ja que les precipitacions són insuficients des de fa tres anys. Xavi Solé, tècnic de la regidoria de Medi Ambient, analitza aquesta situació.
D’aquesta manera, la Declaració Universal continuarà sent obligatòria per obtenir un permís per cremar restes agrícoles. Aquests permisos, recordem, es poden demanar a través de l’Ajuntament, tot i que el propietari continua sent el responsable de qualsevol crema de restes.
En cas de no tenir la DUN, l’alternativa és el foc d’esbarjo, però és necessària la signatura electrònica del demandant i tot el procés es fa a través d’Internet.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per garantir el funcionament correcte del lloc web, mesurar-ne l'ús i millorar els nostres serveis. Pots acceptar totes les cookies, rebutjar les no necessàries o configurar les teves preferències.
Necessàries perquè el lloc web funcioni correctament. No es poden desactivar des d'aquest panell.
Ajuden a mesurar l'ús del lloc web i a millorar-ne els continguts.
Permeten publicitat, mesurament de campanyes o personalització d'anuncis.
Desen preferències o permeten contingut extern no necessari.