L’activitat combina les dues activitats més pràcticades al municipi: el senderisme i les passejades nàutiques.
L’Àrea Municipal de Turisme de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha posat en marxa amb el finançament dels Fons Europeus Next generation dins del Pla de Sostenibilitat Turística La Cala més natural, un nou producte turístic que combina el senderisme a través del GR-92 i les passejades nàutiques amb embarcacions d’esbarjo.
Es tracta del Hike&boat, que unirà qualsevol punt de la costa nord de l’Ametlla de Mar amb el Port Calafat, ja sigui per fer només el trajecte d’anada, o fer el trajecte d’anada i tornada en qualsevol dels formats.
Tot i que l’activitat s’ha ofert a totes les empreses nàutiques de lloguer d’embarcacions, de moment, aquest primer any només s’ha presentat per incloure el producte en la seva oferta l’empresa Port Calafat. El gerent de Turisme, Damià Llaó, remarca que és un producte únic a Catalunya.
L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar aportarà a l’activitat la promoció a partir de fulletons de promoció, vídeos promocionals.
Tot i que l’Ajuntament havia valorat la possibilitat de tirar endavant la mateixa iniciativa a la costa sud, les administracions competents, tenint en compte que el tram forma part de la Xarxa Natura 2000 i la reserva de la biosfera, han desestimat qualsevol infraestructura logística de suport a l’activitat, la qual cosa ha fet desistir l’Ajuntament de les seves intencions.