El grup exporta el 38% de les vendes de tonyina roja als Estats Units. Davant d’això, ha assegurat que buscaran nous mercats i nous formats.
El mercat estatunidenc representa el 38% de les exportacions i un 39% de la facturació del Grup Balfegó i s’ha convertit en el seu principal mercat, tot i que exporta a 40 països. Davant de la guerra comercial de Trump, els responsables de l’empresa estan a l’expectativa de com acabaran les negociacions entre el govern nord-americà i la Unió Europea.
El copresident de la companyia, Pere Vicent Balfegó, ha explicat que veuen amb incertesa la guerra comercial de Trump i que estan a l’espera de les negociacions de la Unió Europea per afrontar els nous aranzels.
A més també ha explicat que han començat a exportar a la Xina des de fa un parell anys arran del “boicot” dels xinesos al peix del Japó, després que aquest país decidís “abocar les aigües de la central de Fukushima a l’oceà”. De fet, Vicent ha apuntat que la Xina pot ser un dels mercats per explotar més perquè es tracta d’un país “molt atractiu per introduir la tonyina”. En aquest sentit, assenyala que ja treballen per obrir-se a nous mercats i impulsar nous formats dels seus productes, els quals, detalla, inclourien des de nous productes congelats, com tàrtars o carpaccio, o productes d’una “cinquena gamma”.
Per la seva banda, el director general de Balfegó Grup, Juan Serrano, ha assegurat que els aranzels de Trump els “estan perjudicant” tant en l’àmbit d’exportacions al país estatunidenc com en el mercat xinès, ja que de retruc, diu, provoquen una devaluació de la seva moneda.
De cara als pròxims anys i davant la previsió que a finals d’any s’incrementin per part de l’ICAAT les quotes de captures en un 20 %, el Grup Balfegó espera un creixement pel mateix percentatge. A partir de quotes pròpies, acords comercials i adquisició de quotes a altres sectors, la d’aquest any serà una campanya rècord de captures, amb una quota total de 3.600 tones.