El sector turístic de l’Ametlla de Mar tanca el 2022 com un dels millors dels últims 5 anys

Comparteix

Les xifres registrades per la Memòria anual de l’Àrea Municipal de Turisme constaten que el sector turístic és el motor econòmic de l’Ametlla de Mar.

El sector turístic de l’Ametlla de Mar va aconseguir durant l’any 2022 la recuperació total després de la pandèmia, superant fins i tot l’ocupació turística dels últims 5 anys a l’estiu, segons constata la Memòria d’Activitats de l’Àrea Municipal de Turisme. La fortalesa del turisme de proximitat i la consolidació del turisme internacional permeten arribar a aquesta conclusió.

Les xifres registrades al llarg de 2022 han permès assolir nivells d’activitat millors als dels anys previs a la pandèmia, confirmant el sector turístic com el gran motor econòmic del municipi.

De fet, la temporada estival de 2022 va finalitzar amb un 88,68% d’ocupació, un 3,53% més respecte a l’any 2021, registrant-se un 80,66% d’ocupació al mes de juliol i un 94,3% al mes d’agost. D’aquesta manera, el 2022 es posiciona com el millor estiu del municipi, amb una ocupació turística superior als últims 5 anys.

A més s’han registrat bones xifres en períodes com Setmana Santa amb un 95% d’ocupació, Sant Joan amb un 95% i Tots Sants amb un 70%, sobretot en hotels i càmpings.

De les xifres es desprèn que el turisme català amb un 47% del total, ha estat el principal mercat emissor, seguit del francès amb un 22,5%. De la resta de l’estat espanyol ha arribat el 18,4% del total. Altres països de procedència del turisme han estat el Regne Unit i Alemanya amb un 3% i Suïssa amb un 2%.

Damià Llaó, gerent de l’Àrea Municipal de Turisme, Comerç i Civisme destaca la feina que s’ha fet per mantenir els turistes que van conèixer el municipi gràcies a la pandèmia.

La Memòria també destaca el salt important que s’ha fet en l’ús de les xarxes socials, tant pel que fa a la promoció com a la utilització d’informació per part dels usuaris, destacant les 402.813 visites a la pàgina web i els 113.068 usuaris registrats. Aquesta feina es veu recompensada amb el segon lloc en el rànquing de destinacions turístiques catalanes a Instagram amb 42.800 seguidors, només superat per Barcelona.

L’Àrea Municipal de Turisme de l’Ametlla de Mar va estrenar al llarg de 2022 una nova pàgina web i una nova app per a tauletes i telèfons mòbils, i ha participat de diverses accions promocionals tant amb l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre de la Diputació de Tarragona i Nàutic Parc Costa Daurada.

A la Memòria també consten les diverses activitats organitzades al llarg de l’any, des de jornades gastronòmiques com la Galera amb les Viles Marineres, Tonyina, Peix Blau i Peix de Llotja, fins a les Visites Guiades a les Fortificacions i les Passejades Històriques.

Quant a les previsions de cara a aquest 2023, l’Àrea Municipal de Turisme espera almenys igualar les xifres de 2022, malgrat la pujada de preus i el tipus d’interès i una eventual parada en els consums pel risc econòmic.

Comparteix