No es podrà circular a més de 100 km/h a l’AP-7 al seu pas per l’Ametlla de Mar

Comparteix

És una de les actuacions anunciades per Trànsit i el ministeri per posar fi a l’alt nombre d’accidents i a les congestions.

Des de l’Ajuntament es creu que cal invertir de manera immediata en noves infraestructures.

Amb l’objectiu de reduir el nombre d’accidents i congestions, Trànsit i el Ministeri de Transports han acordat diverses mesures com la rebaixa del límit de velocitat en diversos punts de l’AP-7, entre els quals hi ha el tram entre l’Ametlla de Mar i l’Ampolla. L’alcalde Jordi Gaseni ha manifestat que la solució és invertir en noves infraestructures.

Al llarg d’aquesta vintena de quilòmetres, on també s’està treballant per licitar la redacció del projecte del tercer carril, es reduirà de 120 a 100 km/h la velocitat màxima permesa. Concretament, la mesura s’aplicarà  des del punt quilomètric 288 fins al 313 i entrarà en vigor en un màxim de dos mesos.

A més, en els dies de més volum de cotxes previst, es mantindrà també la restricció per als vehicles pesants, obligats a circular per la dreta, sense realitzar avançaments i a un màxim de 80 km/h.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, explica que intervenint sobre l’AP-7 permetrà millorar les congestions, la qualitat de servei i també reduir la sinistralitat.

Des de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, l’alcalde Jordi Gaseni, diu que la solució prioritària és invertir en noves infraestructures viàries, com la continuïtat de l’A-7, el tercer carril a l’AP-7, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 o fins i tot, executar proteccions acústiques a la via al seu pas per nuclis urbans.

A banda d’aquest tram, també s’actuarà al punt que correspon als 29 quilòmetres d’autopista paral·lels a la B-30, al Vallès, on es crearan trams de velocitat variable de 100 o menys km/h. També es limitarà la velocitat a 100 km/h entre Altafulla i Constantí, on s’hi col·locarà un radar de tram. I finalment, a la ronda de Girona, un dels quatre carrils es convertirà en un vial reservat a les incorporacions i sortides.

Comparteix