L’Escola Sant Jordi inicia el curs amb normalitat, mantenint la majoria de mesures anticovid i la jornada contínua

Comparteix

Arrenca el curs amb la majoria de mesures contra la covid vigents, però amb canvis en els confinaments per la vacuna.

Aquest dilluns, gairebé 500 alumnes han començat un nou curs a l’Escola Sant Jordi. Un inici de curs marcat per la majoria de mesures contra la covid que ja estaven vigents el curs passat, com ara els grups bombolla i l’ús de la mascareta a partir dels sis anys. Per altra banda, el centre calero, enguany manté la jornada contínua i consolida projectes i n’inicia de nous, com el Microbit.

El curs comença molt similar a com va acabar l’altre, aplicant la majoria de restriccions i mesures de seguretat per la pandèmia. La mascareta és innegociable de moment, -a Primària només se la poden treure quan fan la classe de gimnàstica a l’exterior-. Les distàncies de seguretat, la higiene de mans i els diferents accessos habilitats per als diferents cursos han arribat per a quedar-se.

Això sí, es redueix el marge de temps d’entrada dels alumnes, es limita de 8.55 h a 9.10 h, i en lloc de formar en fileres al pati, poden accedir directament a l’aula. També s’han deixat de fer els controls de temperatura a l’escola i els han de fer les famílies abans de sortir de casa. La mesura més destacada, però, és que els alumnes que tinguin la pauta completa de vacunació o hagin patit la malaltia no hauran de confinar-se en cas de cas positiu a l’aula.

A banda de les mesures anticovid, el més destacat d’aquest inici de curs és que l’Escola Sant Jordi seguirà oferint la jornada compactada, un fet que es va arribar a qüestionar durant el curs passat, però que finalment, encara que de manera provisional, l’administració ha decidit que almenys aquest curs, se seguirà oferint. L’Escola és un dels 25 centres pilot de tot Catalunya amb aquest horari comptactat.

Fàtima Garcia, directora de l’Escola Sant Jordi, valora aquesta decisió, i en defensa la seva aplicació com a projecte singular de municipi.

Aquest curs, el centre mirarà de consolidar projectes ja encetats i reprendre especialitats com la música al cicle infantil, la plàstica en anglès i francès, l’espai art, el francès com a segona llengua estrangera o la competència digital amb la implantació d’una sessió setmanal amb tauletes al cicle infantil i el nou projecte Microbit al cicle superior.

El professorat ha patit la reducció d’un mestre a causa de la reducció d’alumnes, que tot i que hi ha matriculacions cada dia en els primers dies, girarà al voltant dels 490 alumnes.

Comparteix