Balanç positiu de la temporada turística ‘Sempre a prop teu’ de l’Ametlla de Mar

Comparteix

Així ho apunta la memòria que elabora anualment l’Àrea de Turisme Comerç i Civisme de l’Ametlla de Mar. Una temporada marcada per la Covid-19, però que la població ha registrat bones xifres d’ocupació, gràcies al turisme de proximitat i a tot l’esforç del sector per fer de La Cala una destinació segura.

La memòria que elabora anualment l’Àrea de Turisme Comerç i Civisme de l’Ametlla de Mar, ha fet un balanç positiu de la temporada turística del 2020 marcada per la Covid-19. Tot i la situació pandèmica, La Cala ha obtingut nivells alts d’ocupació a l’estiu i gairebé el 50% dels turistes que han visitat l’Oficina de Turisme ha estat de Catalunya.

Mentre el juliol va ser un mes més fluixet amb un 66 % d’ocupació, a l’agost es va registrar un 94,3 %, i es tancava així com el segon millor mes d’agost dels últims cinc anys. La mitjana dels dos mesos ha estat doncs del 80,45 %. Una temporada on La Cala ha estat ‘Sempre a prop teu’ i que es va poder allargar al mes de setembre i als caps de setmana d’octubre.

La regidora de Turisme, Civisme i Comerç, Maite Boquera, ha agraït a tot l’esforç del sector que va fer de La Cala una destinació segura, amb bones xifres pandèmiques durant l’estiu, i també a la confiança del turisme de proximitat, ja consolidat al municipi.

Durant el 2020, van ser ateses un total de 16.025 persones, als 4 punts d’informació turística, un 55% menys que l’any anterior. La disminució respon al període de tancament de l’Oficina de Turisme i també al fet que la resta de punts d’informació van estar oberts un mes menys que l’any anterior i que els turistes s’han adreçat per altres mitjans, com les xarxes socials. Del total de visites, un 49% ha estat provinent de Catalunya, un 24% més que l’any anterior.

Les promocions i segells com ‘ametllademarexperience’ ‘ametllademargastronomy’ o ‘ametllademarshopping’ han estat clau per la temporada del 2020. De fet, la memòria també recull les diferents campanyes de turisme i civisme que s’han realitzat, com ‘l’Ametlla de Mar, Sempre a prop teu’ o ‘Estimo La Cala’.

La memòria també inclou tots els segells i marques que  l’Oficina de Turisme ha anat obtenint als últims anys, com el de Vila Marinera o la destinació de Turisme Esportiu, de l’Agència Catalana de Turisme, o la Vila Marinera del Patronat de Turisme de les Terres de l’Ebre.

Ara, la regidoria de Turisme, Civisme i Comerç segueix treballant amb la mirada al 2021 per promocionar-se com a destinació turística i mantenir-se com a líder a les Terres de l’Ebre. I ho fa a través de la web, el blog, les xarxes socials, la premsa i els viatges de familiarització, i de la mà del recent Consell de Turisme i del nou pla estratègic.

Comparteix