Més de 13.000 persones han visitat l’Oficina de Turisme aquest estiu

Comparteix

En total, s’han registrat 5.500 consultes a l’Oficina de Turisme situada al parc del Bon Repòs, cadascuna d’elles es comptabilitza multiplicant un 2,5 per fer una mitjana de les persones que han visitat el punt d’informació. La tendència però, i cada cop més, són les consultes virtuals.

Entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, un total de 11.860 visites s’han registrat als diferents punts d’informació turística del municipi. Una xifra que respon a un 18% menys respecte a l’any anterior, una disminució provocada sobretot per la situació sanitària de la Covid-19 i també per la procedència dels turistes, que ha estat majoritàriament nacional i que per tant, segons apunta, el gerent de l’Àrea Municipal de Turisme, Damià Llaó, té més coneixença del territori.

Pel que fa a la resta de punts d’informació, el Centre d’Interpretació de Pesca ha rebut 4.910 i els punts de les Tres Cales i Calafat, 640 i 790, respectivament. Unes dades també inferiors, però que s’han mantingut sobretot al CIP, pel tema que ha augmentat, tal com apunta Llaó, el turista de dia.

El perfil majoritari dels qui s’informen a l’Oficina de Turisme continua sent el de parelles o famílies. Concretament, el 37% d’usuaris venen en família i un 30% en parella. Pel que fa a la nacionalitat, enguany el 45% ha estat de Catalunya, la majoria dels quals de Barcelona i la seva àrea metropolitana i el 25 % de la resta d’Espanya. Seguidament, hi ha el públic estranger que ha baixat notòriament, el francès amb un 22%, l’anglès amb un 2% i l’alemany amb 1,5%.

A banda de les consultes presencials, l’Àrea Municipal de Turisme també ha rebut un alt nombre de peticions als seus portals a Internet: tant a la pàgina web i correu electrònic, com a les xarxes socials. De fet, les consultes per Facebook i Instagram han augmentat notablement enguany, una tendència que s’ha anat generalitzant durant els últims anys, ja que permet tenir una resposta instantània a l’usuari.

Comparteix