9 de cada 10 turistes venen a l’Ametlla de Mar de vacances per les nostres cales i platges

Comparteix

L’any passat 37.350 persones van fer consultes a l’Oficina de Turisme o als punts d’informació que s’habiliten durant l’estiu. La promoció per les xarxes socials permet que nous turistes coneguin el municipi.

Les platges i les cales són el principal motiu pel qual els turistes escullen l’Ametlla de Mar per davant d’altres destinacions turístiques. Així ho afirmen 9 de cada 10 persones, de les 37.350 que es van informar l’any passat sobre el municipi en algun dels punts d’atenció turística.

«Tenim una costa que enamora, unes platges i cales amb aigües cristal·lines per poder escollir si volem més tranquil·litat o menys. És un reclam natural», assegura la regidora de Turisme, Maite Boquera. La meitat dels visitants també destaquen, com un dels principals actius turístics, la gastronomia marinera.

En relació amb els més de 26.000 turistes que han visitat l’Oficina de Turisme durant el 2019, aquests procedeixen majoritàriament de Catalunya (25%) -àrea metropolitana de Barcelona-, de França (29%) -regions pròximes a París, Lió, Marsella i Tolosa- i de la resta de l’Estat (22%) -País Basc, Navarra, Aragó i Madrid-.

Pràcticament la meitat de les persones que han demanat informació turística ha visitat la població en família (43%), seguit per les que ho han fet en parella (36%) i en grup d’amics (12%). I, tot i que molts dels enquestats coneixen la població perquè l’han visitat anteriorment o hi tenen coneguts, la gran majoria l’han descobert gràcies a Internet.

Més de 100.000 seguidors a les xarxes socials

De fet, l’estiu del 2019, l’Àrea Municipal de Turisme va aconseguir superar els 100.000 seguidors a les seves xarxes socials. Una de les més importants és Instagram, on el compte oficial @turismeametllademar segueix sent el segon d’un municipi català en nombre de seguidors, i on l’etiqueta #ametllademar supera les 78.000 fotografies.

L’any passat també es van estrenar els tres punts Instagram, situats al carrer Miramar, el carrer Cristòfol Colom i la plaça del Barco, que conviden els turistes a fer-se una selfie des de l’emplaçament i compartir-ho al seu propi perfil.

Tot plegat respon al treball constant a les xarxes socials, amb concursos i interaccions amb els usuaris. De fet, la gestió per part de l’Oficina de Turisme és referent a Catalunya i els tècnics van ser convidats com a ponents en diferents jornades tècniques.

La Cala acreditada com a Vila Marinera de Catalunya

Respecte a la promoció turística, la nova marca ‘Vila Marinera’ que ha lliurat l’Agència Catalana de Turisme a l’Ametlla de Mar permetrà posicionar i donar més visibilitat internacional al municipi. Aquest és el segon distintiu, després del de Destinació de Turisme Esportiu en Vela Lleugera.

Precisament, amb l’objectiu de potenciar les empreses nàutiques que formen part de la marca #AmetlladeMarExperience, l’any passat es va estrenar la Fira de la Mar. També es continua col·laborant amb l’Estació Nàutica Costa Daurada per la promoció de les activitats marítimes al golf de Sant Jordi.

En l’àmbit gastronòmic, destaca la consolidació de l’oferta de rutes de tapes, jornades i diades gastronòmiques al voltant de la galera, la tonyina roja, el peix de llotja, els fideus rossejats i l’arrossejat. El municipi també va acollir el 2019 la trobada de xefs Slow Food Km0, que van conèixer de primera mà el peix de La Cala.

D’altra banda, durant el 2019 es va estrenar el primer d’una sèrie de nous vídeos promocionals, enfocat al turisme familiar, platges i activitats a la natura. Tot plegat, amb l’objectiu d’atreure nous visitants a l’Ametlla de Mar i treballar per desestacionalitzar turísticament la població.

Totes aquestes dades les ha presentat l’Àrea Municipal de Turisme en la seva memòria anual, que resumeix les activitats de promoció, informació i atenció turística realitzades l’any passat. El document íntegre es podrà veure a la pàgina web www.visitametllademar.com.

Comparteix