Nou servei per comunicar les incidències a la via pública mitjançant l’eBando

Comparteix

A partir del dimarts 1 d’octubre, les persones que vulguin informar l’Ajuntament d’una incidència ho podran fer gràcies a aquesta nova eina disponible a l’aplicació dels pregons municipals.

L’Ajuntament posarà en servei dimarts un nou sistema digital per a que els ciutadans puguin enviar incidències a la via pública. Serà mitjançant l’aplicació eBando, des d’on ja es reben els pregons municipals. Les incidències es gestionaran per prioritats perquè la brigada d’intervenció ràpida pugui resoldre-les o bé es transmetran al departament competent. 

Els usuaris que vulguin enviar un missatge directament al consistori, i que encara no disposin de l’eBando, hauran de descarregar-se l’aplicació i subscriure’s al canal de l’Ametlla de Mar. Pels qui ja la tenen, es recomana actualitzar-la per tenir la darrera versió. Cal recordar que, a banda de comunicar incidències, també es rebran els pregons municipals.

Un cop dins l’eBando, cal accedir a la pestanya ‘Detalls’ o ‘Paràmetres’ –en funció del sistema operatiu del seu telèfon mòbil– i a l’opció ‘Enviar missatge’. S’obrirà un formulari on s’haurà d’introduir un correu electrònic, el tipus d’incidència –com ara neteja, enllumenat, estat del carrer o mobiliari urbà, entre altres– i un quadre de text per donar més detalls.

A més, també hi ha l’opció de fer una fotografia o carregar-la des de la galeria d’imatges, i de geolocalitzar on està la incidència. Un cop emplenat i enviat el formulari, caldrà obrir la bústia del correu electrònic indicat, que només s’utilitzarà per verificar l’enviament i que permetrà que l’usuari faci un seguiment de la resolució de la incidència.

Des del consistori es podrà enviar missatges a l’usuari per informar sobre l’estat de la incidència. Cal dir, però, que aquest sistema per comunicar incidències és totalment anònim, ja que no es demanen dades personals. En cas de necessitar un tractament més específic, s’haurà de seguir fent a les oficines municipals.

Les incidències es classificaran per prioritats, que anirà resolent la brigada municipal. Les de màxima urgència seran cobertes per la brigada d’intervenció ràpida, que ha potenciat el seu servei i funciona de dilluns a diumenge. El regidor d’Obres i Serveis, Vicent Llaó, remarca que volen oferir una actuació ràpida per aquelles incidències que ho requereixen.

L’objectiu d’ambdós serveis completament coordinats és, principalment, proporcionar la màxima rapidesa al ciutadà per solucionar les incidències i, a més, fer un pas més en l’ús de les noves tecnologies, ampliant així els tradicionals canals de comunicació, com són el presencial o la via telefònica.

Aquests són dos dels cinc compromisos que l’equip del govern es va comprometre a desenvolupar en els 100 primers dies de mandat. 

Comparteix