L’Ametlla de Mar ja és ‘Vila Marinera’: la nova marca turística de Catalunya

Comparteix

L’acreditació, que reconeix el marcat caràcter mariner del municipi, permetrà reforçar la promoció turística de la destinació.

L’Agència Catalana de Turisme ha reconegut la població amb el segell de ‘Vila Marinera’, la nova marca de promoció i comercialització a escala de país. L’acreditació reconeix els municipis que conserven viu el patrimoni i la cultura marítima, com és el cas de l’Ametlla de Mar.

Entre els requisits específics per formar-hi part, cal tenir port pesquer, confraria de pescadors i llotja de peix, vestigis evidents de la seva relació amb la mar, i una activitat turística amb un nombre significatiu d’elements que avalessin el seu caràcter mariner, com ho són per exemple les Jornades Gastronòmiques o la Festa de la Mar.

«Aquesta marca està feta a mida del que som, del que fem i del que oferim a la Cala», assegura l’alcalde Jordi Gaseni, tot celebrant rebre aquesta acreditació. «Som un poble amb una forta tradició i pes econòmic important de la pesca, amb promocions turístiques en l’àmbit gastronòmic i de tot el que està relacionat amb el patrimoni i la cultura marítima», remarca.

La nova marca ‘Vila Marinera’ suposarà avantatges en la promoció turística, per potenciar i visibilitzar la destinació tant a Catalunya com en altres indrets. L’Ametlla de Mar no era l’única població que aspirava a aquesta adhesió. De fet, ha estat escollida d’entre 25 candidats i ha obtingut l’acreditació juntament amb tres municipis més, Tossa de Mar, Sant Pol de Mar i Sant Carles de la Ràpita.

Es dóna la coincidència que la Cala i la Ràpita també són Viles Marineres, en aquest cas amb l’Ampolla i les Cases d’Alcanar dins la marca que les quatre poblacions ebrenques van impulsar per promocionar-se conjuntament en les principals zones emissores de turisme i en accions conjuntes com les Jornades de la Galera.

Comparteix