Per lluir la marca, promoguda des de la Generalitat, cal complir una sèrie de requisits com ara tenir port pesquer, activitats vinculades a la mar o vestigis catalogats.
L’Agència Catalana de Turisme ha donat a conèixer la nova marca turística en la qual s’hi podran adherir aquells municipis amb una forta personalitat marinera, com és el cas de La Cala. L’Àrea Municipal de Turisme ja s’ha interessat per aquest nou projecte d’àmbit nacional.
La setmana passada es va presentar el projecte ‘Viles Marineres’ en un acte amb la presència de l’alcalde Jordi Gaseni i el gerent de Turisme Damià Llaó. Entre els requisits que calen per poder lluir la marca, hi ha tenir port pesquer, activitats vinculades a la mar o vestigis catalogats. Llaó comenta que ja s’està treballant per poder formar part d’aquest segell.
L’objectiu d’aquesta marca és facilitar el posicionament i la promoció d’aquestes viles com a destinacions turístiques a nivell nacional i internacional, amb la voluntat de preservar i difondre el seu patrimoni, promoure el turisme com a eina de desenvolupament, crear sinergies entre municipis mariners i protegir l’equilibri entre residents i visitants.