La Cala perdrà 2 freqüències a l’R16 amb la nova planificació

Comparteix

Trens Dignes denuncia que el nou esquema ferroviari farà que l’Ametlla de Mar perdi dos trens per sentit diaris, passant de 10 a 8.

L’Ametlla de Mar perdria dues freqüències de l’R16 amb el nou esquema ferroviari. Així ho ha denunciat la plataforma Trens Dignes, que també critica que els temps de viatge no es reduiran sinó que es recuperaran els de 2016, abans que s’incorporessin i s’oficialitzessin els constants retards als horaris.

Actualment, des del municipi hi ha 10 freqüències per sentit, entre Tortosa i Barcelona. Amb la nova planificació que treballa la Generalitat, un cop estigui operativa la nova variant ferroviària del Corredor Mediterrani, les freqüències es reduirien a 8, perquè no hi hauria parada dels nous trens semidirectes. Montse Castellà és portaveu de Trens Dignes:

Trens Dignes tampoc accepta l’argument de la reducció de la durada dels viatges amb el nou pla ferroviari perquè, de mitjana, els trens de l’R16 tarden 14 minuts més que el 2016, des que el Govern va integrar als horaris els constants retards, per oficialitzar-los i maquillar una suposada puntualitat que ha perjudicat des de llavors els usuaris ebrencs.

A més, la plataforma ha apuntat que les modificacions de freqüències i de trajectes que va explicar l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, divendres passat, formen part del pla comú del mapa ferroviari del Camp de Tarragona, acordat entre Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou a l’abril, sense cap participació de les Terres de l’Ebre.

Comparteix