Les atencions socials a l’Ametlla de Mar creixen lleugerament el 2017

Els Serveis Socials van atendre 689 persones l’any passat, fent un total de 3.504 actuacions. 1 de cada 10 caleros utilitza aquest servei.

Els Serveis Socials van atendre més de 600 persones a l’Ametlla de Mar, l’any 2017. L’atenció social personalitzada de la població ha augmentat un 2,5% respecte al 2016, així com també les actuacions efectuades amb un 6,5% més que l’any passat. En total, prop d’un 10% dels caleros són usuaris del servei.

Segons es desprèn de la memòria anual presentada pel Consell Comarcal, l’any passat els Serveis Socials de l’Ametlla de Mar van atendre un total de 689 persones, 17 més que l’any passat. Respecte a les actuacions, se’n van dur a terme 3.504, unes 200 més que el 2016. Mayte Puell és regidora de Benestar Social de l’Ajuntament:

Les principals problemàtiques van ser les econòmiques, seguit de les derivades de mancances socials. De fet, una de les prestacions que s’ofereix és el Servei d’Ajuda a Domicili, un suport social a persones o famílies amb dificultats, especialment d’autonomia personal. L’any passat es van realitzar 4.426 hores d’ajuda a l’Ametlla de Mar, 620 menys que el 2016.

Entre els serveis d’atenció domiciliària, també destaquen els 56 beneficiaris del servei de teleassistència, que garanteix la seguretat les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any. D’altra banda, el 2017 una desena d’usuaris del municipi es van beneficiar del servei de transport adaptat, que va desplaçar persones a un centre de dia o a tallers ocupacionals.

En conjunt a la comarca, els Serveis Socials del Consell Comarcal van realitzar el 2017 un total de 29.813 actuacions a 6.262 persones, amb l’objectiu d’atendre les necessitats socials més immediates, generals i bàsiques, i contribuir a la prevenció de problemàtiques socials i a la integració de persones en situació de risc d’exclusió.