La plataforma ha denunciat que el tancament és un greuge territorial i ha lamentat els nous horaris de l’R16.
Trens Dignes critica la manca de servei a l’estació de trens de l’Ametlla de Mar. La plataforma ha denunciat, el greuge compartiu de la situació de l’estació calera, i en conjunt del territori, respecte a altres punts del país. Des del juny del 2016 que no hi ha servei de venda de bitllets, eliminada per Adif justificant falta de recursos per personal.
Això provoca que els usuaris només puguin comprar el bitllet a bord del tren, impossibilitant el pagament amb targeta. El tancament de l’estació també ha provocat que els viatgers no puguin treure’s un abonament o bé obtenir la targeta daurada, de la que se’n beneficien persones jubilades, si no ho fan en estacions com la de Tarragona o Tortosa.
A banda d’aquesta manca de servei, Trens Dignes també ha criticat el reajustament dels horaris de l’R16, a causa de les obres del tram de Vandellòs per la construcció de la nova variant fins a Tarragona. Es tracta de la tercera vegada que es modifiquen els horaris, incrementant el temps del trajecte.
Una altra problemàtica és la manca d’intermodalitat entre els busos i trens de les Terres de l’Ebre. Consideren que la Taula de Mobilitat, òrgan de competències similars a l’ATM que reclama Trens Dignes, no funciona correctament donat que hi ha empreses de transport que no estan incorporades.