L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar confirma que el tancament de la Caleta de Pepo va ser una mesura de prudència

Les comprovacions efectuades aquest dilluns han determinat, de manera preliminar, que l’aigua procedeix de la xarxa de pluvials.

L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ha confirmat que el tancament preventiu de la Caleta de Pepo aquest diumenge a la tarda va respondre exclusivament a una mesura de prudència, després de detectar-se una filtració d’aigua en una zona rocosa situada entre la platja i Roques Daurades.

L’avís es va rebre al voltant de les 13 h, quan uns usuaris del GR-92 van informar de la presència d’un abocament d’aigua al mar. Davant la possibilitat inicial que es tractés d’una fuita d’aigües fecals, el consistori va activar el protocol preventiu i va ordenar el tancament temporal de la platja amb la col·laboració de l’Associació Local de Protecció Civil.

Les comprovacions efectuades aquest dilluns per l’empresa concessionària del servei d’abastament d’aigua han determinat, de manera preliminar, que l’aigua procedeix de la xarxa de pluvials, afectada per la filtració d’una canonada d’aigua potable. Segons el regidor de Medi Ambient, Antonio Espuny, aquesta incidència no representa cap risc per als banyistes:

Tot i aquestes primeres conclusions, l’Ajuntament resta pendent de la confirmació oficial per part de l’Agència Catalana de l’Aigua, i de les anàlisis encarregades pel mateix Ajuntament. Quan aquests es confirmin, el consistori preveu reobrir la Caleta de Pepo com més aviat millor.