Els alumnes de l’Escola Sant Jordi treballen la robòtica i la realitat augmentada en anglès

Comparteix

Es tracta de la ‘Genius Hour’, una assignatura que es desenvolupa a cicle mitjà (3r i 4t de Primària) que permet als alumnes introduir-se en el món de les tecnologies.

Des del curs passat, els alumnes de 3r i 4t de Primària de l’Escola Sant Jordi treballen les noves tecnologies a la ‘Genius Hour’. Es tracta d’una classe en anglès, d’una hora i mitja setmanal, dedicada a les ciències, matemàtiques, informàtica, art i llengües, que permet als alumnes introduir-se al món de la robòtica i la realitat augmentada, creant nous continguts i fomentant la creativitat.

La programació en blocs ‘scratch’, els ‘gifs’ o el ‘makimaki’ són diferents eines que utilitzen els alumnes a la ‘Genius Hour’ per crear continguts.

El curs passat, els alumnes van dur a terme el projecte ‘Animal magic trivial!’ que consistia en la creació d’un joc en realitat augmentada sobre animals i també el joc ‘Mario Bros Salva la Posidònia!’, que tenia la intenció de compartir els aprenentatges sobre l’entorn.

La mestra de la ‘Genius Hour’, Elena Vercher, apunta que a banda d’aprendre anglès, també treballen la col·laboració, la creativitat i el pensament crític.

El joc ‘Mario Bros Salva la Posidònia!’ va merèixer el premi de Mobile History Map 2022 del Schools Student Awards, un concurs de la Generalitat que reconeix la tasca duta a terme per alumnes i docents durant el curs escolar i les seves diferents iniciatives.

El projecte va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, la Confraria de Pescadors i la Universitat Rovira i Virgili, i va ajudar a aprendre tot sobre l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 14. Es poden veure els continguts del projecte al web de l’Escola Sant Jordi. Clica aquí

Comparteix