‘No siguis lluç, comprova l’etiqueta’, la nova campanya de Consum per a l’etiquetatge correcte del peix

Comparteix

La Generalitat presenta ‘No siguis lluç, comprova l’etiqueta’, una campanya per recordar als venedors que és obligatori tenir el peix correctament etiquetat, i perquè els compradors coneguin els seus drets. Consum estima que un 60% de les peixateries i parades de mercat de tot Catalunya no l’etiqueten bé.

Per això, la campanya tindrà una primera fase informativa, amb la distribució de 10.000 cartells als establiments peixaters perquè coneguin l’obligació d’etiquetar el peix, abans d’iniciar una segona fase sancionadora. La directora de l’Agència Catalana del Consum, Beth Abad, diu que l’objectiu és complir el codi de consum.

També es repartiran 40.000 fulletons als consumidors, perquè coneguin quins són els seus drets respecte a l’etiquetatge, que ha d’incloure el nom de l’espècie, la zona de captura o de cria, la tècnica de pesca, el mètode de producció, el preu de venda al públic per unitat de mesura i si el producte ha estat descongelat.

Comparteix