Acaben amb èxit les proves a la variant de Vandellòs del corredor mediterrani, que obrirà abans de final d’any

Comparteix

Comença el període de formació de maquinistes mentre continua la tramitació administrativa.

Adif ha enllestit el període de proves i els recorreguts de fiabilitat de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. Aquests tràmits donaran pas ara a la formació dels maquinistes, amb la previsió de posar la infraestructura en servei abans de final d’any.

En la darrera setmana, es van fer 386 recorreguts de fiabilitat entre l’Hospitalet de l’Infant i l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona i entre l’Hospitalet i l’estació urbana de Tarragona. En conjunt, els trens van sumar uns 15.000 quilòmetres en 5 dies. Els primers resultats de la fase de proves, que s’ha fet amb trens comercials de Renfe, són, segons Adif, altament positius.

L’últim escenari abans de la connexió de la variant i la posada en servei comercial serà el període de formació de maquinistes de Renfe, que començarà amb l’informe de resultats dels recorreguts de fiabilitat que s’han fet.


En paral·lel, continua la tramitació administrativa necessària per a l’homologació de la nova línia i el conjunt dels sistemes, així com en l’obtenció de les autoritzacions per part dels organismes competents. En aquest sentit, Adif insisteix que, si no hi ha imprevistos, i un cop s’obtingui l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, la variant s’obrirà abans de final d’any.