La desviació a l’AP-7 de camions que transiten per l’N-340 no encariria el cost per als transportistes

Comparteix

Un estudi de la Universitat Politècnica de Catalunya defensa la viabilitat de la mesura sempre que els peatges estiguin bonificats.

El tram entre l’Hospitalet de l’Infant i Benicarló per l’autopista AP-7 surt més econòmic per a les empreses de transport de camions que el mateix trajecte si es fa per l’N-340, sempre i quan la desviació de camions cap a l’autopista estigui bonificada amb un acord entre el Ministeri de Foment i la Generalitat.

Aquest és el resultat d’un estudi elaborat per ‘Barcelona Tech’ de la Universitat Politècnica de Catalunya per encàrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat. La reivindicació d’aquesta desviació es manté per la necessitat de fer efectiva aquesta mesura i reduir al mínim el nombre d’accidents de trànsit en aquest tram de la Nacional.

L’estudi de la UPC justifica la viabilitat de la mesura per a les empreses de transport i demostra que aquestes companyies de logística fins i tot els sortiria més barat anar per l’AP-7 que per la ruta de l’N-340, «sempre i quan el tram estiguis bonificat per un acord entre la Generalitat i el Ministeri de Foment», defensen els autors de l’estudi.

La bonificació pactada fins ara entre el Ministeri i la Generalitat preveu una reducció del peatge entre el 42,5% i el 50% en els desplaçament locals. Les empreses de transport de Tarragona demanen que aquesta bonificació arribi fins el 75%, un percentatge que ja és una realitat en altres trams de la xarxa viària espanyola amb una gran sinistralitat.

De la Serna referma el compromís de desviar els camions de l’N-340 però avisa que el tràmit és «llarg»

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha refermat aquest dilluns el seu compromís per fer efectiu el desviament obligatori de camions de la carretera N-340 a l’autopista AP-7 als trams ebrencs i penedesencs de la via. Tot i això, el ministre ha admès que no està «en disposició de donar un data» i que només pot garantir «la màxima celeritat» a l’hora d’activar la mesura.

De la Serna ha insistit que el tràmit és «llarg» perquè inclou informes interns i del Consell d’Estat i diversos acords, entre els quals amb la concessionària Abertis. El ministre de Foment ha recordat que el govern espanyol «en cap cas» va anunciar que la mesura entraria en vigor l’1 de gener d’enguany.

Comparteix