L’empresa AlteSport ha fet 540 accions de prevenció, 129 atencions mèdiques per talls, picades de medusa, marejos i altres fets similars, 10 rescats aquàtics i 13 accions de cadira amfíbia.
Aquest ha estat el primer any que l’empresa AlteSport ha donat el servei de salvament i socorrisme a les platges més concorregudes de l’Ametlla de Mar. Tant l’empresa com l’Ajuntament han fet un balanç satisfactori.
El passat dia 31 d’agost va finalitzar el període del servei de Salvament i Socorrisme a les platges amb més afluència de visitants de l’Ametlla de Mar, període que segons consta en el conveni, es va iniciar el passat dia 1 de juliol.
Aquest any el guanyador del concurs fou l’empresa AlteSport, empresa que ja ofereix aquest servei a altres municipis de la costa catalana. Un cop analitzats els dos mesos de servei, des de l’empresa n’han fet un bon balanç, quant a accions de prevenció i rescat, i no s’ha hagut de lamentar cap ofegament ni greu problema per a la salut. Josep Sentís, és el coordinador de platja de l’empresa AlteSport.
Menció a part són actuacions que van comportar la hissada de la bandera roja, com ara la presència d’una tintorera a la platja de l’Alguer el 30 de juliol, o la detecció d’unes taques blanques i viscoses a diferents indrets de la costa entre els dies 7 i 8 d’agost que van obligar a tancar les platges durant 36 hores. Aquest darrer fet està sota investigació policial i encara no s’ha fet públic l’origen d’aquesta substància.
En aquest sentit, Xavier Solé, tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, va explicar com es troba a hores d’ara la situació.
L’empresa ha fet durant els dos mesos d’estiu 540 accions de prevenció, 129 atencions mèdiques per talls, picades de medusa, marejos i altres fets similars, 10 rescats aquàtics i 13 accions de cadira amfíbia. El mes de juliol va contemplar el 51,16% de les accions, mentre que el 48,84% restant, van tenir lloc a l’agost.