Des de la gratuïtat de l’AP-7 s’ha reduït la sinistralitat i la gravetat dels sinistres de l’N-340


Des de 2020, amb la gratuïtat de l’AP-7, la desviació massiva de vehicles redueix la sinistralitat i la gravetat dels sinistres. Encara que es mantindrà la línia contínua de la via pel risc latent de xocs.
El tram de l’N-340 comprès entre l’Aldea i l’Hospitalet de l’Infant, que passa també per l’Ametlla de Mar, ha registrat un notable descens de la sinistralitat entre el 2010 i el 2025. Tot i que els accidents amb víctimes no han desaparegut, la gravetat dels sinistres s’ha reduït de manera sostinguda, segons dades actualitzades el 3 d’abril del 2025 del Servei Català de Trànsit.
En els primers anys d’aquest període, les víctimes mortals se situaven entre sis i nou anuals, amb un pic de 15 el 2015, i els sinistres amb morts o ferits greus superaven sovint la desena. Només entre el 2010 i el 2015 es van comptabilitzar 216 accidents que van afectar 371 persones. A partir del 2016 va començar una tendència descendent, ja que des de llavors fins al 2024 s’han produït 180 incidents amb 282 víctimes.
Tot i que els accidents amb víctimes no han desaparegut, la gravetat dels sinistres s’ha reduït de manera sostinguda. Els xocs per abast, les col·lisions frontals i les envestides laterals van ser els accidents més habituals, molts vinculats a avançaments indeguts. També van representar un risc significatiu els atropellaments i les caigudes a la via.
El canvi més evident es va produir entre el 2019 i el 2020, coincidint amb la gratuïtat de l’autopista AP-7 entre Tarragona i Alacant, que va desviar bona part del trànsit de l’N-340. Des del 2021 s’observa un lleuger repunt de xocs per abast i envestides laterals, encara que en nivells molt inferiors als de la dècada anterior.
La mitjana anual d’accidents amb morts o ferits greus ha passat de 0,8 durant els primers anys a 0,1 en el període 2021-2025. També la mortalitat s’ha desplomat: 29 defuncions entre el 2010 i el 2018 davant només dos des del 2021.
El Congrés dels Diputats va aprovar recentment una proposició no de llei de Junts per Catalunya, a instàncies de l’Ajuntament de l’Aldea, que insta el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a revisar la senyalització i les limitacions del tram de l’Ebre, així com a estudiar la incorporació de tercers carrils, l’ampliació d’argents i enllaços o l’aplicació de sistemes intel·ligents de gestió del trànsit.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha precisat que no preveu eliminar la línia contínua entre l’Aldea i l’Hospitalet de l’Infant, per motius de seguretat. Entre 2010 i 2025 es van comptabilitzar 36 morts, 56 ferits greus i 408 lleus en 293 accidents, dels quals 113 van ser col·lisions relacionades amb avançaments.
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.
ACEPTAR