La ‘Instal·lació Immersiva Tercer Espai V’ és una exposició captivadora i original d’una trentena de teles fetes amb tela d’escorça de morera de paper, un material molt típic dela Polinèsia.
L’artista Andrea Eimke, de nacionalitat alemanya i resident a l’Ametlla de Mar, ha presentat, a la Biblioteca Municipal Xavier Figueres Frasnedo de l’Ametlla de Mar, una instal·lació immersiva d’una trentena de teles fetes amb escorça de morera de paper, un material que utilitzen molt a la Polinèsia i que ha decidit importar després de viure durant trenta anys a les Illes Cook.
Aquesta obra és el resultat d’un treball final d’uns estudis de màster d’art i disseny que Eimke va impartir a Nova Zelanda. Més endavant, l’obra també va ser exposada a Sidney el 2011, a Matadepera el 2014, a Girona el 2024 i ara, per cinquena vegada, ha arribat a l’Ametlla de Mar.
L’artista convida a l’espectador a un viatge sensorial interactuant amb el moviment de les teles i observant les diferències entre els dissenys i els materials. Les teles són fetes amb la combinació de gasa i escorça de morera de paper, un material que utilitzen a la Polinèsia, des del naixement fins la mort, per envoltar la persona durant les etapes més importants de la seva vida, aportant-li sanitat, energia i protecció.
Andrea les va comprar per poder fer la seva obra i així combinar-les amb un producte de la seva cultura, utilitzant la tècnica d’encaix i oferint, d’aquesta manera, una experiència col·lectiva entre cultures. Així ho ha explicat.
L’exposició captivadora i original, que ha estat possible amb l’ajuda de l’Ateneu Calero del qual hi és membre, es pot veure gratuïtament a la Biblioteca, fins al 20 de juny.
Andrea Eimke va néixer a Alemanya i més tard, es va traslladar a Atiu (Illes Cook), on va viure durant 31 anys. De petita, va viatjar a Eivissa i es va enamorar de les Illes Balears i Catalunya, i ara, la vida la portat a establir-se a l’Ametlla de Mar.