Junts acusa l’oposició d’haver estat mentint durant anys sobre el deute municipal

Segons el Departament d’Intervenció, el grup ha certificat que el deute en data de 2015 era de 26.4 M€ i no de 40 i 50 M€.

El Grup Municipal de Junts a l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar va voler tancar el debat sobre el deute històric municipal durant la seva participació en el programa Portaveus de la Cala RTV, manifestant que el Departament d’Intervenció ha certificat que el deute en data de 2015 era de 26.4 M€ i no de 40 i 50 M€, com van estar mantenint els partits d’ERC i Entesa durant l’anterior govern.

Junts va instar als partits de l’anterior govern a presentar documents oficials com el que ha certificat el Departament d’Intervenció i els va acusar d’inflar el deute i mentir durant anys a tots els ciutadans del municipi.

Segons Junts, el deute quan l’anterior govern va arribar a l’Ajuntament el 2015 era de 26,4 M€ i que vuit anys després, el 31 de desembre de 2023, el deute era de 22,6 M €, i que per tant, no eren ni 30, ni 40, ni 50.

Junts destaca que vuit anys després, s’han pagat 3 M € en interessos de la residència i que només s’ha amortitzat una petita part de 200.000 € del seu cost. Sobre aquest tema, l’alcaldessa Eva del Amo va assegurar que s’està treballant en la subhasta de l’equipament i que es durà a terme durant aquest exercici.

Des de Junts també van negar qualsevol responsabilitat en les dificultats que va tenir l’anterior equip de govern per poder cobrar els terrenys que havia de vendre a Bon Preu, atribuint-ho a la incompetència i mala gestió. Del Amo va recordar que si com es preveu, no s’acaba desenvolupant el sector 22B1, l’Ajuntament haurà de retornar a LIDL els diners que va avançar per fer el vial d’accés. Eva del Amo és la portaveu de Junts.

Del Amo va assegurar que estan treballant per cancel·lar el préstec de 775.000 € que va fer l’anterior govern abans de les eleccions i que és el causant dels retards en l’aprovació dels pressupostos a causa del control del Ministeri d’Hisenda.

Per la seva part, Madeo Comes, va explicar les males condicions i l’alt estat d’abandonament a càrrec de l’anterior govern, amb les que es van trobar les instal·lacions del CEM la Cala. Segons el regidor d’Esports, això els ha obligat a fer una gran inversió per posar-les a punt. Comes, però, va explicar que els usuaris estan reconeixent la tasca que s’està fent i va posar com a prova, que en pocs mesos s’ha passat dels poc més de 600 usuaris a més de 1.050.