‘Les dones mortes’ de M. Victòria Lovaina i Ruiz es presentarà aquest dissabte a la biblioteca

L’obra ha estat guardonada amb el Premi Literari Sebastià Juan Arbó 2024 de la Ràpita.

La Biblioteca Municipal de l’Ametlla de Mar acollirà aquest dissabte la presentació de l’última novel·la de M. Victòria Lovaina, ‘Les dones mortes’, obra guardonada amb el Premi Literari Sebastià Juan Arbó 2024 de la Ràpita. Amb segona residència a l’Ametlla de Mar, Lovaina practica tant la novel·la com la narrativa breu i ha publicat diversos relats d’ambdós gèneres guanyant diversos guardons.

‘Les dones mortes’ tracta sobre la relació de dues germanes, filles d’uns indians que tornen a Barcelona des de Cuba a començament del segle XX. La història va des de l’inici del segle XX fins a l’any 1989, moment en què agonitza la germana gran, la Felicitat, al voltant de la qual gira tota la història.

La novel·la explica la vida d’aquesta família i la relació que s’estableix amb unes dones del servei, mare i filla, que practiquen l’espiritisme. Una història que té com a teló de fons la vida en una Barcelona en conflicte.

L’autora, M. Victòria Lovaina, remarca que els lectors es trobaran amb l’espiritisme, rancúnies, silencis, secrets familiars i molt més.

La presentació, que anirà a càrrec de Ramon Gonzalez i la mateixa autora, serà dissabte a les 18 h a la biblioteca.

M. Victòria Lovaina i Ruiz (Barcelona, 1959), mestra i pedagoga de formació. La seva incursió en l’escriptura es produeix a partir dels cursos de narrativa de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès. Practica tant la novel·la com la narrativa breu i ha publicat diversos relats, alguns dels quals han obtingut guardons literaris.

La seva vinculació a l’Ametlla existeix des de ja deu fer uns 45 anys, l’època en què els seus pares hi van comprar un habitatge de segona residència. A la Cala, l’autora sempre ha trobat el moment de concentració i de tranquil·litat per tirar endavant la seva obra literària. No hi ha cap novel·la que aquí no hagi tingut el seu moment clau, ja sigui perquè l’ha corregida, perquè hi ha nascut, l’ha reescrit o perquè ha aprofitat per documentar-se.